Doei Chile!

17 november 2016 - San Pedro de Atacama, Chili

Morgen zit ons avontuur in Chili er al weer op, en is het tijd om de grens over te gaan naar Bolivia! Dit gaan we doen met een tourmaatschappij die driedaagse trips naar de zoutvlaktes van Uyuni organiseert. Op de eerste en tweede dag bezoek je dan allerlei meren, geisers en andere bezienswaardigheden, en de laatste dag de beroemde zoutvlaktes! Dus dit gaat vast weer een hele ervaring worden.

Over de afgelopen dagen: het was weer fantastisch (begint een beetje eentonig te worden he?). Het is hier heel bijzonder, San Pedro de Atacama is gesticht in een oase, want verder is het zo bizar droog hier dat er niks kan bestaan! De laatste regenbui was twee jaar geleden, en dat is te zien aan het vele stof en zand en de grote oranjebruinige rotsen. We hadden nooit gedacht dat een woestijn zo mooi zou kunnen zijn, maar dat kan dus wel.
Afgelopen dinsdag zijn Irene en ik fietsend, en Marjolein met een tour(busje) naar de Valle de la Luna gegaan, een national park hier in de buurt. Gelukkig zijn Irene en ik geoefende fietsers, want de weg was heel hobbelig en er waren af en toe pittige beklimminkjes. Maar dit was het zó waard! De woestijn (bij ondergaande zon) was prachtig, en we zijn praktisch overal gestopt voor foto's haha. Het is niet in woorden uit te drukken hoe mooi het was, dus daarom raad ik jullie vooral aan om even bij de foto's te kijken! :)

En de rest van de week hebben we lekker rustig aangedaan en wat energie bijgetankt voor de komende dagen. Dus het gaat nog steeds helemaal goed met ons, en we hebben zin in ons volgende avontuur!